“De TomTom Bandit; 16MP actiecamera met GPS”

Review TomTom Bandit hd actiecamera

Vanuit TomTom (bekend van de navigatiesystemen) is de TomTom Bandit actiecamera verkrijgbaar, waarmee gemaakte videobeelden nog sneller en eenvoudiger gemonteerd en gedeeld kunnen worden.
De TomTom Bandit actiecamera heeft een ingebouwde mediaserver, waardoor het niet langer noodzakelijk is om videobeelden te downloaden om ze te kunnen bewerken. De Bandit werkt samen met een mobiele app zodat het online publiceren en delen van gemaakte filmpjes in een handomdraai geregeld is. Verder valt de TomTom actiecamera op door de ingebouwde GPS en bewegingssensoren. Deze sensoren moeten het mogelijk maken om automatisch de juiste momenten te kiezen waarop opnames worden gemaakt. De camera kan dus worden geactiveerd door factoren als snelheid, hoogte, G-krachten, accelleratie en/of de hartslag van de gebruiker zelf. Dit laatste is mogelijk via een polsbandje dat het aantal hartslagen per minuut meet en deze doorstuurt naar de actiecamera.

De mediaserver op de Bandit actiecamera zorgt ervoor dat opnames direct kunnen worden teruggekeken op de mobiele app. Verder biedt de app mogelijkheden om je favoriete muziek en speciale data overlays toe te voegen, voordat de video online wordt gedeeld. De hd actiecamera heeft een beeldresolutie van maarliefst 16 megapixels en een bijpassende beeldprocessor die gemaakte opnames snel kan verwerken. De TomTom Bandit is bovendien volledig waterdicht en komt standaard met een robuuste behuizing die bestand is tegen schokken, stoten en vallen. De ingebouwde GPS- en bewegingssensoren maken de TomTom Bandit actiecamera bijzonder interessant voor inbouw op een drone of quadcopter.

De TomTom Bandit actioncamera kost ongeveer 429,00 Euro. Een TomTom Bandit premium pakket met accessoires komt op 499,00 Euro. De tijd zal leren of deze actioncamera de concurrentie met de GoPro Hero 4 actioncam, Garmin actioncams en Sony actioncam aan kan.